Na Slovensku bude dostupná prvá streamovacia služba s reklamami

Sledovanie TV, streamovacie služby Ilustračná snímka Foto: Pixabay.com/yousafbhutta

BRATISLAVA – Streamovacie služby na Slovensku boli doteraz dostupné výhradne za predplatné, žiadny poskytovateľ neumožňoval vybrať si lacnejšiu verziu s reklamami. Už o niekoľko týždňov sa to však zmení. Ide o platformu Skyshowtime, ktorá u nás pôsobí od februára 2023.

Prvým veľkým hráčom na poli streamovacích platforiem, ktorý zaviedol predplatné s reklamami, bol Netflix. Stalo sa tak 3. novembra 2022, keď sprístupnil predplatné nazvané Basic with Ads (základné s reklamami), ale na Slovensku táto forma predplatného Netflixu doteraz nie je dostupná. Najnižšou verziou stále zostáva Basic za 7,99 eura mesačne.

Šlo vtedy o pomerne kontroverzný krok, pretože filozofia streamovacích služieb bola výslovne postavená na tom, že zákazník si platí predplatné a vďaka tomu je zbavený otravných reklám. Netflixu, celosvetovo najväčšej streamovacej platforme, však vyšiel a medzi používateľmi zaznamenal nový program úspech.

To motivovalo aj iných poskytovateľov, aby tiež vyskúšali predplatné s reklamami. Jedným z nich je spomínaný Skyshowtime, ktorý doteraz ponúkal iba jedinú formu predplatného. Zmení sa to od 23. apríla, odkedy bude vo vyše 20 krajinách vrátane Slovenska a Česka ponúkať dva balíčky služieb.

Prvý sa nazýva Štandardné Plus a ide vlastne o doterajšie predplatné bez reklám (hoci poskytovateľ ho zdražuje z 5,99 na 7,99 eura mesačne). Druhým je Štandardné s reklamami, ktoré je o čosi lacnejšie (stojí 4,99 eura), ale obsahuje reklamy. Zároveň nie je v rámci neho napríklad možné sťahovať si filmy do zariadenia na neskoršie prehranie, keď používateľ nebude mať prístup k internetu.

Skyshowtime poskytuje na slovenskom trhu aj predplatné so špeciálnou zľavou pre používateľov, ktorí si službu objednali hneď po jej príchode na Slovensko a odvtedy si ju stále platia. Ich program sa zmení na Štandardné Plus so zvýhodnenou cenou. Aj tu však pôjde o isté zdraženie, konkrétne z 2,99 na 3,99 eura.

Čo sa zdražovania týka, Skyshowtime nie je jediný poskytovateľ, ktorý pristúpil k tomuto kroku. V nedávnej minulosti zvyšovali ceny napríklad Disney Plus či Netflix.

Ten navyše začal bojovať aj proti takzvanému zdieľaniu hesiel, teda prípadom, keď sa na predplatné „skladalo“ viacero osôb mimo jednej domácnosti. Hoci šlo o krok, ktorý mohol znamenať odlev zákazníkov, napokon bol opak pravdou a Netflixu v konečnom dôsledku priniesol nových používateľov.

Zdražovať možno bude aj ďalšia streamovacia platforma, ktorú prevádzkuje spoločnosť Warner Bros Discovery a u nás sa v súčasnosti nazýva HBO Max. Už 21. mája 2024 však dôjde k jej premenovaniu na Max (V Spojených štátoch amerických k tomu došlo už pred rokom).

Práve v súvislosti s premenovaním a rozšírením ponuky sa spomína aj možné zdražovanie. Firma sa však k tomu zatiaľ oficiálne nevyjadrila.

Zaujímavosťou na záver je skutočnosť, že napriek celosvetovému rozmachu streamovacích platforiem zostávajú Slováci v tomto smere konzervatívni a veľká časť z nich stále uprednostňuje klasickú televíziu. Podľa výskumu spoločnosti NMS Market Research Slovakia spred roka, ktorý zverejnil portál Mediaklik.sk, ide o zhruba tretinu obyvateľstva.


Ďalšie články