Predplatné
Prihlásiť sa
Banskobystrický Štandard

Banskobystrický kraj priznal ojedinelé problémy s novým Integrovaným dopravným systémom

sad,bbsk Foto: Mário Kaprálik

BANSKÁ BYSTRICA – Informáciu, že vodiči jazdiaci na prímestských autobusových linkách v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK) neboli dostatočne zaškolení na nový Integrovaný dopravný systém (IDS), nepovažuje predseda BBSK Ondrej Lunter za úplne pravdivú.

Konštatoval to v pondelok v Banskej Bystrici v reakcii na tvrdenia predsedu výboru Základnej organizácie OZ KOVO Slovenská autobusová doprava (SAD) Lučenec Roberta Molnára o tom, že vodiči neboli na nový systém odborne zaškolení.

„Nedovolili by sme si ísť do takej veľkej zmeny bez toho, aby neprebehli školenia,“ zdôraznil Lunter. Podľa neho s vedením SAD Zvolen a SAD Lučenec, ktoré zabezpečujú prímestskú dopravu v kraji, boli vytypovaní školitelia z ich zamestnancov, ktorých dvakrát zaškolili, a tí mali odovzdať informácie ďalším. Navyše do mobilov posielali inštruktážne video, aby si každý vodič pozrel presný návod. Lunter dodal, že nie je žiadny problém urobiť opakované školenia.

Odborári v súvislosti s novým IDS tiež vyčítali mnohé technické problémy pri kúpe a tlačení lístka, čo spôsobuje nervozitu cestujúcich a zároveň vytvára stres a tlak na vodičov.

Predseda predstavenstva Organizátor IDS BBSK Radoslav Vavruš priznal ojedinelé výpadky technológií s tým, že ide najmä o tlačiarne.

„Jeden problém je softvérový, kde finalizujeme úpravu softvéru tak, aby pri načítavaní kariet a identifikátorov nedochádzalo k žiadnemu problému pre cestujúceho. Druhý sú tlačiarne. Aj dnes budeme mať stretnutie s dopravcami, máme identifikovanú situáciu, na ktorých zariadeniach, a poznáme približne dôvody, ktoré to môžu spôsobovať. Prejdeme si to,“ reagoval Vavruš s tým, že cestujúci je v každom prípade vo výhode. Platí pokyn, že ak dôjde k technologickej chybe, cestujúci sa vezie bezplatne.

„Vo všeobecnosti je systém funkčný. Dnes máme 230 000 klientov, ktorí si kúpili cestovný lístok, zhruba 11 000 takých, ktorí si kúpili predplatné lístky, a máme viac ako 70 000 registrovaných cestujúcich cez e-shop alebo zákaznícke centrá,“ uviedol Vavruš.

Lunter dúfa, že „na budúci mesiac budeme hovoriť o tom, že hlavné problémy sa odstránili a dostaneme sa do bežnej operatívy“. Pripomenul, že ide o obrovskú zmenu, prácu vodičov si váži a prosí ich o trpezlivosť. BBSK na nich záleží, preto do nových zmlúv zapracovali rýchlejšiu valorizáciu ich miezd a zostávajú im aj benefity v prípade bezplatných lístkov pre zamestnancov a ich rodinných príslušníkov.

(tasr)